Serdecznie zapraszamy do pracy z Multimedialnymi Pracowniami Przedmiotowymi – Lektury z języka polskiego, które umożliwia Twoim uczniom powtórzenie, sprawdzenie i ugruntowanie wiedzy z przedmiotu w zakresie wyznaczonym przez obowiązującą podstawę programową.
Cały materiał jest dostępny bezpłatnie!
Dzięki trzem różnym typom zasobów przygotowanych dla każdej części materiału, MPP: Lektury z języka polskiego może być z powodzeniem użyte do pracy w klasie (np. przy użyciu tablicy multimedialnej, rzutnika lub w pracowni komputerowej), jak i w ramach pracy samodzielnej uczniów.
To doskonałe narzędzie do indywidualizacji kształcenia oraz do organizacji pracy zgodnie z metodologią odwróconej klasy.
W celu ułatwienia pracy z MPP: Lektury z języka polskiego struktura materiału została tak przygotowana, aby odpowiadała podziałowi tematów w najpopularniejszych podręcznikach.
Autorem materiału MPP: Lektury z języka polskiego jest dr n. humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa ze specjalnością teatrologiczną, krytyk i badacz w jednej osobie, na co dzień nauczyciel języka polskiego, Pani Anna Bielecka-Mateja.
Interaktywna lekcja została stworzona przez zespół Learnetic SA pod kierownictwem Pani Kariny Kołodyńskiej.
Czym jest MPP?
MPP to zestaw zasobów interaktywnych przygotowanych z myślą o pracy w klasie w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako materiały do samodzielnej pracy uczniów. Każdy temat w nim zawarty został opracowany w formie trzech niezależnych zasobów interaktywnych:
Powtórz wiedzę to zestaw podstawowych informacji w postaci animacji, filmów, zdjęć, ilustracji i krótkich tekstów wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami interaktywnymi. Materiał został stworzony z przeznaczeniem do wykorzystania na lekcji (praca na tablicy interaktywnej/rzutniku) lub jako materiał dla uczniów do samodzielnej powtórki materiału. Wszystkie ćwiczenia interaktywne wyposażone są w system sprawdzania oraz automatyczne podpowiedzi.
Sprawdź się to zasób interaktywny przygotowany z myślą o samodzielnej pracy uczniów, w którym uczniowie sami mogą sprawdzić stan swojej wiedzy z danego działu. Materiał składa się wyłącznie z ćwiczeń interaktywnych, ale formuła materiału wykracza poza ramy typowego testu. W czasie pracy z każdym ćwiczeniem uczniowie otrzymują informację zwrotną na temat swoich odpowiedzi.
W każdej chwili mogą sprawdzić ilość poprawnych i błędnych rozwiązań, a także skorzystać z podpowiedzi. Dodatkowo uczniowie mają dostęp do zbiorczego raportu ze wszystkich stron. Jeśli uczeń uzna, że jego wiedza jest niewystarczająca, zawsze może sięgnąć do wybranych lekcji powtórzeniowych i przypomnieć sobie wymagane informacje.
Czas na test to zasób interaktywny dostępny jedynie dla nauczycieli. Nauczyciel może automatycznie sprawdzić stan wiedzy całej klasy bez konieczności ręcznego sprawdzania klasówek – wystarczy zadać wybrany materiał uczniom do pracy samodzielnej w pracowni komputerowej lub jako praca domowa. Platforma edukacyjna dzwonek.pl dostarcza pełen raport na temat wyników każdego ucznia oraz wielu cennych informacji związanych ze sposobem jego pracy.
Struktura materiału:
Jak pracować z MPP?
W najprostszym modelu wykorzystania MPP możemy posłużyć się lekcją Powtórz wiedzę w klasie, korzystając z tablicy interaktywnej, rzutnika lub pracowni komputerowej. W drugim kroku możemy zadać uczniom zasób Sprawdź się lub przeprowadzić pracę klasową przy pomocy zasobu Czas na test.
Jak pracować z MPP metodą odwróconej klasy?
MPP może być z łatwością użyte do efektywnej pracy metodą odwróconej klasy. Na początku należy zadać uczniom zasoby interaktywne Sprawdź się. Po analizie wyników i zdefiniowaniu, które zagadnienia sprawiają największe problemy, należy skupić się na nich podczas lekcji Powtórz wiedzę. Na koniec nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy – przy pomocy zasobu Czas na test.
Korzystanie z MPP jest możliwe przez platformę www.dzwonek.pl w trybie online lub bez podłączenia do Internetu przez aplikację mLibro dostępną do pobrania ze strony głównej www.dzwonek.pl.
Poradnik dla użykowników platformy Dzwonek.pl: https://www.dzwonek.pl/file/serve/4603555187261440
\n \n \n \n j\xc4\x99zyk polski,\n \n \n \n \n \n lektury,\n \n \n \n \n \n szko\xc5\x82a podstawowa,\n \n \n \n \n \n dramat,\n \n \n \n \n \n teatr,\n \n \n \n \n \n sztuka,\n \n \n \n \n \n tragedia,\n \n \n \n \n \n epitet,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnanie,\n \n \n \n \n \n personifikacja,\n \n \n \n \n \n dialog,\n \n \n \n \n \n monolog,\n \n \n \n \n \n didaskalia,\n \n \n \n \n \n Ma\xc5\x82y Ksi\xc4\x85\xc5\xbc\xc4\x99,\n \n \n \n \n \n literatura,\n \n \n \n \n \n Antoine de Saint-Exup\xc3\xa9ry,\n \n \n \n \n \n Adam Mickiewicz,\n \n \n \n \n \n Dziady cz. II,\n \n \n \n \n \n Dziady,\n \n \n \n \n \n cz. II,\n \n \n \n \n \n obrz\xc4\x99dy poga\xc5\x84skie,\n \n \n \n \n \n Balladyna,\n \n \n \n \n \n Juliusz S\xc5\x82owacki,\n \n \n \n \n \n Kamienie na szaniec,\n \n \n \n \n \n Aleksander Kami\xc5\x84ski,\n \n \n \n \n \n literatura faktu,\n \n \n \n \n \n Polska Walcz\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n Sk\xc4\x85piec,\n \n \n \n \n \n Molier,\n \n \n \n \n \n komedia,\n \n \n \n \n \n William Szekspir,\n \n \n \n \n \n Romeo i Julia,\n \n \n \n \n \n Romeo,\n \n \n \n \n \n Julia,\n \n \n \n \n \n teatr el\xc5\xbcbieta\xc5\x84ski,\n \n \n \n \n \n peryfraza,\n \n \n \n \n \n metafora,\n \n \n \n \n \n Aleksander Fredro,\n \n \n \n \n \n Zemsta,\n \n \n \n \n \n temat fleksyjny,\n \n \n \n \n \n ko\xc5\x84c\xc3\xb3wka,\n \n \n \n \n \n teksty kultury,\n \n \n \n \n \n eufemizm,\n \n \n \n \n \n wulgaryzm,\n \n \n \n \n \n archaizm,\n \n \n \n \n \n utw\xc3\xb3r literacki,\n \n \n \n \n \n rodzaj literacki,\n \n \n \n \n \n elementy dramatu,\n \n \n \n \n \n akt,\n \n \n \n \n \n scena,\n \n \n \n \n \n tekst g\xc5\x82\xc3\xb3wny,\n \n \n \n \n \n tekst poboczny,\n \n \n \n \n \n mowa zale\xc5\xbcna,\n \n \n \n \n \n mowa niezale\xc5\xbcna,\n \n \n \n \n \n onomatopeja,\n \n \n \n \n \n narracja,\n \n \n \n \n \n Krzy\xc5\xbcacy,\n \n \n \n \n \n Henryk Sienkiewicz,\n \n \n \n \n \n powie\xc5\x9b\xc4\x87 historyczna,\n \n \n \n \n \n powie\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n wyliczenie,\n \n \n \n \n \n apostrofa,\n \n \n \n \n has\xc5\x82o,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik,\n \n \n \n has\xc5\x82o s\xc5\x82ownikowe,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik ortograficzny,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik frazeologiczny,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik wyraz\xc3\xb3w bliskoznacznych,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik poprawnej polszczyzny,\n \n \n \n s\xc5\x82ownik j\xc4\x99zyka polskiego\n \n \n
\n